info@avasima.com
021-88344211

یک پروژکتور سینمای دیجیتال 4k  که به آن سیستم نمایش دیجیتال پروجکشن نیز گفته می شود، یک نمایشگر کامپیوتری تخصصی است که یک تصویر بزرگ شده را روی صفحه فیلم نمایش می دهد. دو نوع سیستم نمایش دیجیتال پروجکشن اصلی وجود دارد. نوع قدیمی تر و ارزان قیمت تر دارای سه صفحه شفاف با صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) است که یکی برای هر یک از رنگ های اصلی (قرمز ، سبز و آبی) است. انتقال نور هر پیکسل بسته به داده های تصویر دریافت شده از رایانه متفاوت است.

نور یک لامپ از طریق پانل های LCD هدایت می شود، با استفاده از لنز جمع می شود و بر روی صفحه نمایش داده می شود. ساختار کلی دستگاه شبیه به یک پروژکتور اسلاید است، جایی که “اسلاید” شامل سه پانل LCD است که در نزدیکی نقطه کانونی لنز قرار گرفته اند. از مزایای فناوری LCD می توان به کارایی، سهولت روشنایی و تنظیم کنتراست و وضوح تصویر بالا اشاره کرد.

 

پروژکتور سینمای دیجیتال 4k

 

پردازش نور دیجیتال (DLP)

طرح جدیدتر و گرانتری که تحت عنوان پردازش نور دیجیتال (DLP) شناخته می شود، یک فناوری اختصاصی است که توسط Texas Instruments ساخته شده است. در یک نمایشگر DLP، به جای پنل های شفاف از آینه های کوچک استفاده می شود. هر آینه نشان دهنده یک پیکسل است. نور به جای عبور از پانل، از آن منعکس می شود. آینه ها به عقب و جلو حرکت می کنند و میزان نوری را که از هر پیکسل به لنزهای پروجکشن می رسد تغییر می دهند. رنگ با عبور نور از لامپ از طریق چرخ چرخشی با فیلترهای قرمز، سبز و آبی به دست می آید. این باعث می شود تا آینه ها در هر یک از رنگ های اصلی با یک توالی چرخشی سریع روشن شوند. نتیجه یک تصویر مدوله شده از رنگ است که چشم انسان آن را طبیعی می داند. از مزایای فناوری DLP می توان به وزن سبک، کنتراست بالا و عدم پیکسل سازی اشاره کرد.

 

پروژکتور سینمای دیجیتال

امروزه اکثر سالن های نمایش از آنچه به عنوان پروژکتور سینمای دیجیتال یا DCi شناخته می شود استفاده می کنند. این پروژکتورها براساس یک مفهوم پایه کار می کنند: آنها از دور نور را روی صفحه نمایش می فرستند تا تصویری بزرگتر و واضح تر از آنچه که با تلویزیون امکان پذیر است ایجاد کنند. تقریباً همه موافقند که یک پروژکتور فیلم خوب که با چاپ بکر فیلم همراه است، تصویری خارق العاده ایجاد می کند. اما مسئله این است که هر بار پس از پخش فیلم کیفیت فیلم کمی پایین می آید و زمانیکه برای تماشای فیلمی که چند هفته از پخش آن گذشته است می روید، احتمالاً خراش ها و خرده های خاک بسیاری را خواهید دید.

بسیاری از منتقدان معتقدند که یک فیلم دیجیتال پس از هربار پخش دارای کیفیت ثابت خواهد بود. در اینجا می توان مقایسه یک سی دی را با نوار صوتی در نظر گرفت. هر بار که یک نوار صوتی پخش می شود، کیفیت صدا کمی پائین می آید. در حالیکه اطلاعات دیجیتالی یک CD هر زمان که به آن گوش می دهید دقیقاً یکسان است (مگر اینکه خراشیده شود). پیش بینی می شود بازار جهانی پروژکتورهای سینمای دیجیتال در سال 2020، 3894.8 میلیون دلار آمریکا در پایان سال 2026 به 3922.4 میلیون دلار برسد.

پروژکتور سینمای

پروژکتور سینمای دیجیتال برای فضاها و صفحه‌های بزرگتر

سالن های سینما فضاهای بزرگی هستند که نور محیطی کمی داشته و یا فاقد نور هستند. صفحات نمایش در سایز های متفاوتی هستند اما با یک نسبت استاندارد مطابقت دارند. DCi ها برای کار با این مشخصات طراحی شده اند.

آنها می توانند تصاویری با بلندی 50 فوت تولید کنند، در حالی که پروژکتورهای سینمای خانگی با قطر 300 اینچ (یا حدود 8-10 فوت بلندی) ظاهر می شوند. لامپ های پروژکتورهای سینما نیز قدرت بیشتری دارند و می توانند تا 20,000 لومن روشنایی را خاموش کنند. حتی پروژکتورهای مصرف کننده سطح بالا به ندرت بیش از 4,000 لومن را بیرون می کشند که برای برنامه های داخلی بسیار زیاد است.

 

پروژکتور سینمای دیجیتال 4k

سینمای دیجیتال 4k به معنای جزئیات بسیار بیشتر است. تصاویر نمایش داده شده با وضوح واقعی 4k شامل 4096*2160 پیکسل (یا نقاط ریز) هستند. این بیش از 8 مگاپیکسل (میلیون پیکسل) یا چهار برابر تعداد پیکسل های تلویزیون Full HD در خانه شما (1920*1080 pixels) است. برای کیفیت تصویر بی عیب و نقص و نمایش چهار برابر جزئیات بیشتر روی پرده نمایش، یک سیستم سینمای دیجیتال 4k را انتخاب کنید و بهترین تجربه سینمایی ممکن را به مخاطبان خود ارائه دهید.

پروژکتور سینمای دیجیتال 4k

 

پروژکتور سینمای دیجیتال 4k تصاویر نسبتاً پر رنگی با نسبت کنتراست بسیار بالا ارائه می دهد که تفاوت بین مناطق تاریک و روشن را در همان صحنه اندازه گیری می کند، مانند یک ستاره چشمک زن در یک شب تاریک. از ویژگی های پروژکتور سینمای دیجیتال 4k می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تصاویر جذاب 4k برای هر اندازه و سایز پرده سینمایی؛
  • کیفیت تصویر بی عیب و نقص؛
  • متناسب با هر اندازه و فرمی از مکان؛
  • تصاویر نفس گیر و واضح با بازتولید دقیق رنگ؛
  • بهره برداری آسان؛
  • فناوری های لیزر و لامپ HPM با طول عمر طولانی که برای هر کاربردی ایده آل هستند.

 

شرکت آواسيما

شرکت آواسيما سالیان متمادی با شرکت‌های بین‌المللی مطرح در زمینه تجهیزات حرفه‌ای صوت و تصویر همکاری داشته و به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش کمپانی‌های Apart، Sony، Kedacom، Creator، Panasonic، BenQ و Focus در کشور عزیزمان ایران فعالیت دارد.

این شرکت با اتکاء به تجربه طولانی در حوزه سیستم کنفرانس و طراحی و اجرای پروژه های بزرگ در سطح کشور، بکارگیری متخصصين مجرب که سالیان متمادی در حوزۀ تجهيزات حرفه‌ای صوتی و تصویری فعاليت داشته‌اند و با هدف ارتقاء کمی و کیفی و نوآوری در ارائۀ خدمات مشاوره، طراحی و اجرا،  یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه سیستم‌های کنفرانس صوتی و تصویری بوده و اجرای پروژه‌های معتبری را در کارنامه خود دارد.

به کارگیری کارشناسان باتجربه در بخش فنی و بازرگانی و استفاده از بهترین تجهیزات از برترین برندهای روز دنیا در پروژه‌ها، کارنامه درخشانی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

جهت هرگونه مشاوره و اجرای پروژه می‌توانید از طریق تماس با ما با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای