info@avasima.com
021-88344211

پروژکتور لیزر چیست؟

تا چندین سال قبل، پروژکتورها به طور سنتی از یک لامپ به عنوان منبع نور خود استفاده می‌کردند. اما اکنون گزینه‌های جدیدتری از جمله طیف وسیعی از پروژکتورهای لیزری روشن و قابل اعتماد وجود دارند. همه پروژکتورها برای ایجاد تصویری که روی صفحه می‌بینید به منبع نور نیاز دارند. روش‌های مختلفی برای دستیابی به این هدف وجود دارد  و یکی از مواردی که به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا کرد لیزر است. پروژکتور لیزری که در مناطق مختلف جهان به عنوان “لیزر نمایشی” شناخته می‌شود، سیستمی است که به شما امکان می‌دهد انواع مختلفی از محتوای لیزر را در یک منطقه کنترل شده و خاص پرتاب کرده و نمایش دهید.

 

راهنمای خرید پروژکتور لیزر

 

این محتوا می‌تواند شامل چندین نوع مختلف از جلوه‌های نمایش لیزر، مانند پروجکشن پرتوهای لیزر، پروجکشن‌های هوایی، متن لیزر، گرافیک، لوگو، انیمیشن، نقشه برداری لیزر و بسیاری موارد دیگر باشد.

پروژکتورهای لیزر نسبتاً جدید هستند. اولین مدل‌ها در سال 2008 به بازار عرضه شدند و بسیار گران بودند. حتی تا سال 2014، با قیمتی در حدود 8000 دلار به فروش می‌رفت. پروژکتورهای لیزری در حال حاضر دارای  قیمت های مناسبی برای اکثر مصرف کنندگان هستند.

 

تفاوت پروژکتور لیزر و لامپ

ده ها سال است که پروژکتورها به طور انحصاری از یک لامپ قدرتمند به عنوان منبع نور استفاده می کنند. اخیراً، پروژکتورهایی با استفاده از یک منبع نور لیزر نیمه هادی با ماندگاری طولانی به بازار آمده اند.

لیزر به سرعت در حال کسب محبوبیت است و امروزه هر دو فناوری را در طیف گسترده ای از کاربرد ها، از محیط های شرکتی و آموزشی گرفته تا جذب بازدید کننده و شبیه سازی بصری، مشاهده می شود.

حال ممکن است سؤالات بسیاری از ذهن مخاطبان بگذرد که در زیر به بعضی از آنها اشاره داشته ایم و توضیحاتی را در پاسخ به هریک آورده ایم.

 

کدام یک بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد؟

از نظر مخاطبین هیچ تفاوت قابل تشخیصی در کیفیت تصویر بین این دو فناوری وجود ندارد. هر پروژکتوری- لامپ یا لیزر- تصاویر را با جزئیات بسیار خوب، با تأثیرگذاری بالا و رنگ و کنتراست عالی ارائه می دهد.

 

کدامیک دوام بیشتری دارد؟

منبع قابل اطمینان نور لیزر در پروژکتورها می تواند عملیاتی چشمگیر را تا 20,000 ساعت ارائه دهد. در مقایسه، لامپ های معمولی نیاز به تعویض مکرر دارند. با این حال، توسط فناوری های پیشرفته می توان عمر لامپ مدل های جدید پروژکتور را تا 10 هزار ساعت افزایش داد (بسته به مدل) و این یک موفقیت چشمگیر برای فناوری لامپ است.

 

کدامیک به نگهداری کمتری نیاز دارد؟

لیزر در اینجا گزینه بسیار جذابی است. منبع نور در طول عمر خود به هیچ وجه به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد. بنابراین این یک انتخاب عالی برای پروژکتورهایی است که به طور دائمی در مکان های غیرقابل دسترسی یا صعب العبور نصب می شوند.

 

10 دلیل برای انتخاب پروژکتور‌های لیزر

1) ماندگاری لیزر بیشتر است

لامپ های پروژکتور معمولی در بهترین حالت چند هزار ساعت دوام می آورند. منبع روشنایی با ماندگاری طولانی مدت در پروژکتورهای لیزر وجود دارد که تخمین زده می شود 20,000 ساعت کار کند (بسته به شرایط کارکرد). عموما این بدان معناست که شما تقریباً برای ده سال با استفاده عادی نیازی به تعویض منبع نور نخواهید داشت.

 

2) عملکرد بهینه با تنظیمات هوشمند

تنظیمات هوشمند عبارت است از تنظیمات از پیش تعیین شده ای که روشنایی، رنگ، خنک کننده و سایر تنظیمات را برای ساده سازی نصب و سازگار شدن با همه محیط های استفاده شده، بهینه می کند. پروژکتورهای مجهز به عملکرد Advanced Intelligent Settings، گزینه های پیکربندی جامعی را برای عملکرد پایدار طولانی مدت فراهم می کنند.

 

3) مشکلات کم، در نتیجه هزینه‌های مالکیت کمتر

در واقع عدم نیاز به تعمیر و نگهداری به معنای توقف و از کارافتادگی نیست. چرخه های طولانی تعویض فیلتر، پروژکتور را در اوج شرایط عملکرد نگه می دارد. استفاده از لیزر، همه اینها باعث کاهش هزینه های مالکیت طول عمر در مقایسه با پروژکتورهای معمولی مبتنی بر لامپ می شوند.

 

4) تصاویر کاملاً درخشان

پروژکتورهای لیزر با استفاده از فناوری های جدید منبع نور لیزر بسیار کارآمد هستند. این ها تصاویر فوق العاده روشن با کنتراست بالا را با دقت و ثبات عالی رنگ ارائه می دهند.

 

5) بدون محو شدن روشن می‌ماند

منبع لامپ در پروژکتورهای معمولی با گذشت زمان کمرنگ شده و باعث می شود با افزایش عمر لامپ، ارائه ها به طور محسوسی کم نور و کدر شوند. با یک منبع نور لیزر از سطح روشنایی ثابت برخوردار خواهید شد. بنابراین هر نمایشی مانند گذشته واضح، روشن و زیبا به نظر می رسد.

 

6) بدون انتظار

منبع نور لیزر برخلاف پروژکتورهای معمولی لامپ که برای گرم شدن و خنک شدن به زمان نیاز دارند، بلافاصله روشن و خاموش می شود. این بدان معناست که هرگز زمان با ارزشی در ابتدای سخنرانی ها یا یک سخنرانی مهم تلف نمی شود.

 

7) نصب به هر طریقی

منبع نور با دوام طولانی در پروژکتورهای لیزر نیاز خاصی به نصب ندارد. پروژکتور را به صورت کناری، زاویه دار یا وارونه نصب کنید – به هر روشی که تمایل دارید و متناسب با فضای شماست.

 

8) تمیزتر و سبزتر

با استفاده از بسیاری از ویژگی های صرفه جویی در انرژی داخلی، پروژکتورهای لیزر نسبت به محیط زیست مهربان ترند. علاوه بر کمک به سیاره زمین، سپاسگزار کاهش در قبض های برق نیز خواهید بود.

 

9) گزینه‌های اتصال گسترده‌تر

پورت های HDMI دوتایی و یک پورت مستقیم USB اتصال به لپ تاپ ها و سایر دستگاه ها را ساده می کند. ویژگی های هوشمند امکان ادغام با سیستم های کنترل، نظارت و مدیریت در محیط های AV و IT را فراهم می کند.

 

10) طراحی کم حجم و مینیمال

طیف وسیعی از پروژکتورهای لیزری به گونه ای طراحی شده اند که به طور یکپارچه با مکان های متفاوت ترکیب می شوند. طراحی ساده، مدیریت مرتب کابل و صدای کم فن، پروژکتورهای لیزر را به محصولی کاربردی و مناسب برای نصب در اتاق های کنفرانس، موزه ها و سایر فضاهای مدرن تبدیل کرده است.

 

راهنمای خرید پروژکتور لیزر

 

راهنمای خرید و انتخاب پروژکتور

چه روشنایی؟ چه رزولوشنی؟ لامپ یا لیزر؟ راهنمای خرید به شما کمک می کند تا پروژکتور ایده آل و مناسب را برای هر محیطی بتوانید انتخاب کنید: از دفاتر، اتاق های هیئت مدیره و فضاهای عمومی گرفته تا کلاس ها، سالن های سخنرانی و تالارهای کنفرانس. برای انتخاب بهترین و مناسبترین گزینه در خرید باید بدنبال پاسخ سوالات زیر باشید:

 

به چه نوع پروژکتوری نیاز دارید؟

می توان گفت که همه چیز بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید. پروژکتورهای رومیزی و قابل حمل، سبک و جمع و جور به راحتی بین کلاس ها یا سالن های جلسات حمل می شوند. برای سالن های بزرگتر مانند سالن های سخنرانی و سالن های کنفرانس، به نور خروجی بالاتر، ویژگی های جدی و گزینه های اتصال پروژکتورهای نصب نیاز خواهید داشت.

اگر فضا کم است، پروژکتورهای Ultra Short Throw یک انتخاب بسیار مناسب برای کلاس ها و اتاق های کوچک جلسات خواهد بود.

 

به چه میزان نور نیاز دارید؟

روشنایی پروژکتورها با لومن اندازه گیری شده اند. اگر می خواهید بدون کم نور شدن چراغ های اتاق یا کشیدن پرده ها ارائه دهید، روشنایی بیشتر تفاوت ایجاد می کند.

 

چه رزولوشنی لازم دارید؟

رزولوشن شاخص خوبی برای توانایی پروژکتور در نشان دادن جزئیات خوب است و در پیکسل ها اندازه گیری می شود. هرچه وضوح بالاتر باشد، به مخاطبان اجازه می دهد گرافیک، فیلم و متن کوچک را با وضوح بیشتری ببینند.

 

قابل حمل باشد یا بطور ثابت نصب شود؟

پروژکتورها اساساً به دو کلاس تقسیم می شوند. همانطور که از نام آنها پیداست، مدل های قابل حمل یا دسک تاپ سبک و کم حجم بوده و حمل آنها بین اتاق های جلسات یا اتاق های آموزشی آسان می کند.

پروژکتورهای قابل حمل دارای ویژگی هایی مانند راه اندازی سریع و صرفه جویی در وقت در ابتدای شروع آموزش هستند. اما پروژکتورهایی که به طور دائمی نصب شده اند برای جابجایی طراحی نشده اند.

آنها بزرگتر، سنگین تر و روشن تر از مدل های قابل حمل می باشند و به طور معمول بر روی دیوار یا سقف در اتاق های بزرگتر و سالن های سخنرانی نصب می شوند. بسیاری از اتصالات امکان ادغام در سیستم صوتی و تصویری اتاق را فراهم می کند، در حالی که لنزهای قابل تعویض به نصب کنندگان انعطاف بیشتری برای مقابله با هر اندازه یا چیدمان اتاق می دهند.

 

لامپ یا لیزر؟

منبع قابل اطمینان نور لیزر در پروژکتورها می تواند عملیاتی چشمگیر را تا 20,000 ساعت ارائه دهد. این امر باعث می شود که لیزر به ویژه برای برنامه هایی که پروژکتور برای مدت زمان طولانی استفاده می شود مناسب باشد.

در مقایسه، لامپ های معمولی نیاز به تعویض مکرر دارند. با این حال این امکان وجود دارد که با استفاده از فناوری پیشرفته بتوان عمر لامپ مدل های جدید را به 10 هزار ساعت افزایش داد، هزینه های عملیاتی را و خطر خرابی ناگهانی لامپ را در اواسط کار کاهش داد.

 

شرکت آواسيما

شرکت آواسيما سالیان متمادی با شرکت‌های بین‌المللی مطرح در زمینه تجهیزات حرفه‌ای صوت و تصویر همکاری داشته و به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش کمپانی‌های Apart، Sony، Kedacom، Creator، Panasonic، BenQ و Focus در کشور عزیزمان ایران فعالیت دارد.

این شرکت با اتکاء به تجربه طولانی در حوزه سیستم کنفرانس و طراحی و اجرای پروژه های بزرگ در سطح کشور، بکارگیری متخصصين مجرب که سالیان متمادی در حوزۀ تجهيزات حرفه‌ای صوتی و تصویری فعاليت داشته‌اند و با هدف ارتقاء کمی و کیفی و نوآوری در ارائۀ خدمات مشاوره، طراحی و اجرا،  یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه سیستم‌های کنفرانس صوتی و تصویری بوده و اجرای پروژه‌های معتبری را در کارنامه خود دارد.

به کارگیری کارشناسان باتجربه در بخش فنی و بازرگانی و استفاده از بهترین تجهیزات از برترین برندهای روز دنیا در پروژه‌ها، کارنامه درخشانی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

جهت هرگونه مشاوره و اجرای پروژه می‌توانید از طریق تماس با ما با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای