info@avasima.com
021-88344211

برای مدیریت بهتر و سریع‌تر منابع اطلاعاتی، سرویس‌ها/ خدمات سازمان‌های بزرگ و یا نقاط دور از دسترس، نیاز به تجهیزاتی که قابل کنترل از راه دور باشند وجود دارد. ازین رو با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، امکان کنترل و استفاده از تجهیزات مختلف در بستر شبکه فراهم شده است. سیستم های صوتی و پیجینگ تحت شبکه (IP Network PA System)، یک راهکار جامع مدیریت سیستم صوتی از قبیل اعلان عمومی یا پیجینگ و پخش فایل‌های صوتی زمان‌بندی شده مانند اذان، مناجات‌های مذهبی و یا پخش موسیقی می‌باشد. با استفاده از این راهکار، مدیر سامانه صوتی به راحتی می‌تواند نقاط مختلف را درجهت تأمین نیاز‌های صوتی مدیریت نماید. به طور مثال، می‌توان حجم صدای زون‌های مختلف را تغییر داده، خاموش/ روشن کرده و یا اقدام به پخش فایل‌های مختلف در زون‌های صوتی متفاوت نماید.

ایده اصلی در پشت سیستم صوت تحت شبکه این است که یکپارچه سازی ارتباطات امنیتی و آدرس عمومی را امکان پذیر می کند:
  • انتقال سیگنال های صوتی در بالاترین سطح ممکن از کیفیت، در دسترس بودن و انعطاف پذیری.
  • ادغام تجهیزات امنیتی از طریق خطوط ورودی/ خروجی سیگنال، برای کنترل دوربین های فیلمبرداری، کلیدهای روشنایی یا محرک های درب، مدیریت سیگنال های آشکارساز ورودی و غیره.
  • پاسخ به موقعیت های موجود و در صورت لزوم کنترل منطقه تحت نظارت از نظر صوت.

ویژگی هایی مانند این راه حل ها به وضوح از راه حل های کلاسیک “فقط PA” جدا شده و طیف وسیعی از امکانات را برای برنامه های PA باز می کند. بلندگوها به عنوان دستگاه های فعال و چند منظوره در گردش کار ارتباطات شما ادغام می شوند تا وظایف مهم امنیتی را بر عهده بگیرند.

سیستم صوت تحت شبکه یک سیستم مدیریت صوتی است که انعطاف پذیری بالا در پیکربندی مجدد، گسترش سیستم، و نیاز به ساختار کابل کشی بسیار ساده را ارائه می دهد. این به معنی صرفه جویی در هزینه های قابل توجه در نصب، نیروی کار و مواد، همانطور که به کابل کشی کمتر، کاهش سایز کابل، سایز لوله و سایز سیم اصلی نیاز دارد. شبکه PA بسیار شبیه به شبکه های رایانه ای کار می کند که در آنها بسته های داده از یک گره به گره دیگر منتقل می شوند و هر یک از آنها دارای آدرس IP منحصر به فرد در سیستم شبکه هستند. سپس گره ها تنها بسته هایی را دریافت می کنند که به آنها آدرسی داده شده است. همچنین شبکه PA می تواند با سایر خدمات یا زیر سیستم های ساختمانی سازگار با TCP / IP مانند سیستم مدیریت هشدار آتش، سیستم دوربین مداربسته و سیستم مدیریت ساختمان ادغام شود تا از طریق هر یک از سیستم ها، پاسخ و بازخورد فوری صوتی را ارائه دهد.

 

سیستم پیجینگ

سیستم پیجینگ تحت شبکه مجموعه ای از دستگاه های صوتی است که صدا را به سیگنال های دیجیتالی متصل به شبکه تبدیل می کند. همچنین، سیستم شامل نرم افزاری است که برای مدیریت و کنترل صدا به کار برده می شود. سیستم صوت تحت شبکه شامل بلندگوها، اینترکام ها، آمپلی فایرهای صوتی و نرم افزار مدیریتی است.

به عنوان مثال سیستم پیجینگ یا اینترکام را در محیط یک دانشگاه با استفاده از شبکه اترنت موجود آسان تر از همیشه خواهد بود. می توان از این طریق برای اطلاع رسانی اضطراری به دانشگاه یا پیام های خاص به هر اتاق استفاده کرد.

 

در هر کجا که افت شبکه وجود داشته باشد می توان از آمپلی فایرهای کوچک استفاده کرد. نیازی به اتصال طولانی سیم بلندگو از یک آمپلی فایر مرکزی بزرگ نیست. نرم افزار TalkMaster بر روی رایانه شخصی اجرا می شود، سیستم را مدیریت می کند و صدا را با کیفیت صدای دیجیتال در هر کجا که به آن نیاز باشد، فراهم می کند.

 

مزایای سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

  • مدیریت ناحیه؛
  • پخش برنامه ریزی شده؛
  • بازی BGM؛
  • پیجینگ از راه دور؛
  • هشدار آتش و تخلیه صدا؛
  • مخابره داخل ساختمان صوتی/ تصویری؛
  • انعطاف پذیر و بدون محدودیت در مدیریت منطقه؛
  • عملکرد زمان بندی قابل برنامه ریزی؛
  • عملکرد کنترل از راه دور و پیجینگ؛
  • کنترل و مانیتور کامپیوتر راه دور؛
  • پشتیبان گیری و بازیابی خودکار؛
  • بدون سرکوب، بدون اتلاف و بدون تاخیر.

 

نقش سیستم های صوتی و پیجینگ تحت شبکه

شبکه IP از LAN / WAN موجود (مانند اینترنت) بهره می برد، که می تواند به افزایش سرعت ساخت، صرفه جویی در نصب کابل و ترکیب شبکه های مختلف با یکدیگر کمک کند. در مقایسه با سیستم PA سنتی، سیستم شبکه IP انعطاف پذیرتر است و قابلیت انتقال به فضای دورتر را دارد. این سیستم در مکان های زیر قابل اجرا و دستیابی است:

فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، استادیوم ها، مراکز نمایشگاهی، پارک ها، ساختمان های اداری، محیط های دانشگاهی، مراکز خرید، کارخانه های تولیدی و غیره.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای