info@avasima.com
021-88344211

شاید بیان تعریف کاملی از سینمای خانگی دشوار باشد. به طور کلی، سیستم سینمای خانگی ترکیبی از تجهیزات صوت و تصویر است که برای ایجاد تجربه تماشای فیلم سینمایی در منزل طراحی شده است و می تواند این تجربه را به طور کامل تغییر دهد و تجربه سینما را در منزل برای شما شبیه‌سازی کند. سینمای خانگی گزینه‌ای مناسب برای سرگرمی و تماشای برنامه‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی در خانه و به همراه دوستان و خانواده بوده، که در این شرایط هیجان بیشتری را فراهم می‌آورد. در عین حال، سینمای خانگی به یک فناوری ترکیب شده برای شبیه‌سازی جادوی سینما در خانه شما اشاره دارد که با بهره‌گیری از تکنولوژی تصویر و صوت در سینماها، می‌توان آن را با محیط خانه تطبیق داده و تجربه سینما را در خانه ایجاد کرد.

استفاده از یک سیستم صوتی خوب با تکنولوژی دالبی (صوت فراگیر) برای راه‌اندازی سینمای خانگی بسیار حائز اهمیت است. برای اجرای سینمای خانگی، توجه به رعایت اصول مهندسی صوت متناسب با فضای سینما باید مورد توجه و دقت ببیشتری قرار گیرد. امروزه این نکته باعث افزایش استقبال از طراحی و ساخت سینمای خانگی در هتل‌ها، برج‌ها، منازل مسکونی و ویلاهای لوکس شده است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است شما را برای تجهیز یک سینمای خانگی به همراه تجهیزات حرفه‌ای سینمای خانگی مجاب نماید. چند مولفه اصلی در زیر آمده است که تماشای فیلم در سینمای خانگی را بسیار متفاوت خواهد کرد.

سینمای خانگی چیست؟

نکات مهم در سینمای خانگی

صدای با کیفیت

یکی از مهمترین تفاوت‌ها، تجربه صدایی متفاوت است. وقتی به تماشای فیلمی در یک سینمای خانگی که با کیفیت صدای بالا تجهیز شده است می‌نشینید، موسیقی، جلوه‌های صوتی و دیالوگ‌ها را نه تنها از روی پرده نمایش، بلکه در اطراف خود خواهید شنید و لمس خواهید کرد.

پرده نمایش بزرگ

دومین مؤلفه اصلی، ابعاد و بزرگی پرده نمایش است. در سینمای خانگی، پرده نمایش بیشترین میدان دید شما را درگیر می‌کند بگونه‌ای که باعث غرق شدن شما در صحنه‌های هیجان انگیز فیلم می‌شود.

دیدن جزئیات بیشتر

دلیل اصلی لذت بردن ما از رفتن به سینما چیست؟  پاسخ این است که می توانیم تمامی جزئیات را به خوبی بر روی پرده نمایش عریض سالن سینمای خانگی ببینیم. ویدئو پروژکتورهای نمایش فیلم تصاویر بسیار بزرگ و واضحی را پخش می‌کنند. در سینمای خانگی جزئیات بسیار واضح‌تر از آن چیزی است که در یک تلویزیون معمولی می‌بینید. در ابتدا ممکن است این موضوع را تشخیص ندهید، اما پس از تجربه دیدن این جزئیات، متوجه تفاوت قابل توجه در نحوه لذت بردن از تماشای فیلم خواهید شد.

سینمای خانگی

تجهیزات سینمای خانگی

سینماهای خانگی حرفه‌ای دارای دو یا سه واحد آمپلی فایر با تعداد کانال‌هایی بیشتر از آمپلی فایرهای معولی می‌باشند که به بلندگوهای سمت چپ (Left)، راست (Right) و مرکز (Center) پرده نمایش متصل می‌باشند. همچنین چندین بلندگو[جهت صدای فراگیر Atmos در داخل فضای سینمای خانگی تعبیه می‌شود، از جمله در سقف. به عنوان مثال، مخاطبین ممکن است دیالوگ‌هایی را در کانال‌های چپ، مرکز و راست بشنوند. صداهای دیگر ممکن است از کانال عقب شروع شده و به سمت جلو حرکت کنند. که این موضوع یک محیط صوتی بسیار واقعی و تاثیرگذار ایجاد می‌کند.

سیستم سینمای خانگی شامل یک پرده نمایش بزرگ است و بلندگوهای کافی برای تجربه صدا با تکنولوژی دالبی (صوت فراگیر) خواهد بود.

​همچنین، سینمای خانگی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پروژکتور با تکنولوزی روز دنیا به همراه پرده نمایش بزرگ و باکیفیت؛
  • پخش کننده بلو-ری دیسک Blu-Ray/Ultra HD؛
  • سرور رسانه؛
  • ماهواره؛
  • آمپلی‌فایر و پروسسور سینمایی؛
  • بلندگوهای حرفه‌ای؛
  • و ساب ووفر.

رایج‌ترین سیستم‌های صوتی فراگیر معمولاً 5.1 هستند، اما در صورت تمایل می‌توانید بلندگوهای بیشتری با تنظیمات پیچیده شامل ده بلندگو یا بیشتر، و بلندگوهای سقفی برای تجربه صدای بالای سر مانند Dolby Atmos، اضافه کنید.

لوکس ترین مجموعه سینماهای خانگی در جهان

  1. سینمای خانگی با آسمان پرستاره

سینمای خانگی با آسمان پرستاره

“نور ستاره، ستاره درخشان”، چیزی است که پس از نگاه به این مجموعه سینمای خانگی لوکس به ذهن شما خطور می‌کند. آسمانی پر از ستاره‌های مصنوعی بر فراز استخر به عنوان سقف طراحی شده است. انعکاس آبی تیره آسمان به آرامی روی سطح استخر منعکس می‌شود و صندلی‌های راحت ظاهر آرامش‌بخش را کامل می‌کنند.

قیمت تخمینی: 370 هزار دلار

 

  1. سینمای خانگی با ته رنگ‌های روستیک

سینمای خانگی با ته رنگ‌های روستیک

به راحتی می‌توان گفت که سینماهای خانگی معاصر بهترین هستند، و دکوراسیون روستیک این سالن دلربایی فوق‌العاده ویژه‌ای به آن بخشیده است. تأکید بر طبیعی بودن و رنگ قهوه ای ملایم همه از مشخصه‌های زیبای آن است، اما این زیبایی سقف بلند و قهوه ای آن است که حس لوکس بودن را در طراحی کلی القا می‌کند.

قیمت تخمینی: 480 هزار دلار

 

  1. سینمای خانگی با طراحی باروک

سینمای خانگی با طراحی باروک

زیبا، کلاسیک و شیک، این مجموعه لوکس سینمای خانگی برای یک پادشاه مناسب است. این طرح دارای یک طرح طبقه بندی شده با صندلی های روکش دار مخمل، نمای داخلی بزرگ با نقاشی های عربی طلایی، سقف طاقدار و پوشش نقاشی طراحی شده است. در نگاه اول، به نظر می رسد یکی از آن تئاترهای رومی است، اما پرده نمایش بزرگ در مرکز این فضا قطعاً یک جنبه مدرن را در طراحی آن ایجاد کرده است.

قیمت تخمینی: 585 هزار دلار

 

  1. سینمای خانگی با طراحی Game of Thrones

طراحی سینمای خانگی با طراحی Game of Thrones

این سینمای خانگی خاص اینطور به شما القا می‌کند که در زیرزمین یک قلعه قرون وسطایی قرار دارید- چیزی که مستقیماً از بازی تاج و تخت الهام گرفته شده است. این سینمای خانگی با سقف طاقدار مصنوعی، پالت رنگ‌های کهنه و ستون های سنگ مانند روی دیوار، به طور استثنایی لوکس و در عین حال آوانگارد است.

قیمت تخمینی: 600 هزار دلار

 

  1. سینمای خانگی شبیه به یک سالن تئاتر واقعی

سینمای خانگی شبیه به یک سالن تئاتر واقعی

تئاترهای سنتی کمی متفاوت از سینماها هستند، اما این مجموعه سینمای خانگی لوکس ترکیبی منحصر به فرد از هر دو را ایجاد کرده است. صندلی های مخمل خواب دار و گرانبها و طراحی داخلی خاص، هاله‌ای کاملا رسمی را تداعی می‌کند. صندلی های بالکن در طبقه دوم  نیز نمای زیبایی از طبقه پایین ایجاد کرده است. این یک مجموعه کاملاً عجیب و غریب است که برای یک عمارت بسیار لوکس مناسب است.

قیمت تخمینی: 850 هزار دلار

 

نمونه کار های  طراحی  سینمای خانگی

شرکت آواسيما

شرکت آواسيما سالیان متمادی با شرکت‌های بین‌المللی مطرح در زمینه تجهیزات سینمای خانگی حرفه‌ای همکاری داشته و به عنوان نماینده رسمی/ انحصاری فروش و خدمات پس از فروش کمپانی‌های Apart ،Biamp ،Aurea ،RTI، Panasonic، LW Speakers ,BenQ ، Zapiti، Screen Research، و Trinov در کشور عزیزمان ایران فعالیت دارد. این شرکت با اتکاء به تجربه طولانی در حوزه طراحی و اجرای پروژه های بزرگ در سطح کشور، بکارگیری متخصصين مجرب که سالیان متمادی در حوزۀ تجهيزات حرفه‌ای صوتی و تصویری فعاليت داشته‌اند و با هدف ارتقاء کمی و کیفی و نوآوری در ارائۀ خدمات مشاوره، طراحی و اجرا،  درحال جاضر یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه اجرای پروژه‌های سینمای خانگی می‌باشد.

به کارگیری کارشناسان باتجربه در بخش فنی و بازرگانی و استفاده از بهترین تجهیزات از برترین برندهای روز دنیا در پروژه‌ها، کارنامه درخشانی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. شرکت آواسیما، همواره اعتقاد به اصل مشتری‌مداری را سر لوحه راه خود قرار داده است و تمامی پرسنل این شرکت در راستای کسب رضایتمندی مشتریان خود، در ارائه خدمات و تحویل کالای با کیفیت تلاش می‌کنند.

جهت هرگونه مشاوره و اجرای پروژه می‌توانید از طریق روش‌های زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید:

  • نشانی: تهران، خیابان کریمخان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه ملکیان، پلاک 17، واحد 2 و 3
  • روزهای کاری: شنبه تا چهارشنبه 8-17 پنج شنبه 8-12
  • وبسایت: www.avasima.com
  • ایمیل:   info@avasima.com
  • تلفن: 88344211-021
  • فکس: 88344211- داخلی 103

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای