info@avasima.com
021-88344211

صدا – انرژی است که می‌توانیم بشنویم

تا زمان اختراع میکروفن‌های الکتریکی در اواخر قرن نوزدهم، هیچ راه رضایت بخشی برای ارسال صدا به مکان های دیگر وجود نداشت. می‌توانستید فریاد بزنید، اما با این کار تنها صدای شما تا فاصله کمی پخش می‌شد. به عنوان مثال نمی توانستید در شهر نیویورک فریاد بزنید و صدای شما در لندن شنیده شود. همچنین، شما نمی‌توانستید در سال 1715 صحبت کنید و از کسی بخواهید که صد سال بعد به آنچه شما گفتید گوش دهد! نکته قابل توجه این است که امروزه چنین مواردی امکان پذیر شده است: با تبدیل انرژی صوتی به برق و اطلاعاتی که می توانیم ذخیره کنیم، میکروفن‌ها امکان ارسال صداهای ما، موسیقی و صداهای جهان را به مکان‌های دیگر و زمان‌های دیگر فراهم کرده‌اند.

الكساندر گراهام بل، مخترع آمریكایی، اولین میكروفون را در سال 1876 اختراع كرد. ایده ابتدایی از ارتعاشات صوتی که در اثر سر و صدا کردن یک سوزن در آب ایجاد می‌شد بوجود آمد. ده سال بعد دستگاه پیچیده‌تری توسط مخترع آمریکایی دیگری ایجاد شد. این میکروفن کربنی توماس آلوا ادیسون 1886 بود.

 

انواع میکروفن‌ها

میکروفن‌های کربنی (1886)

میکروفن کربنی از دهه 1920 مورد استفاده گسترده قرار گرفت. از آنها برای اکثر پخش‌های رادیویی استفاده می‌شد و فرستنده‌های تلفنی از شکل دکمه کوچک شده تا دهه 1980 استفاده می‌کردند. میکروفن کربنی در آن زمان شبیه به یک انقلاب بود و در مقایسه با محصولات امروز، وحشتناک بودند.

 

 

میکروفن کندانسور (1916)

یکی از محققان وسترن الکتریک به نام ادوارد سی ونته که در کتاب تاریخ میکروفون ها جایگاهی دارد، در سال 1916 میکروفن کندانسور (خازن) را تولید کرد. در آن زمان وظیفه او افزایش کیفیت صدا برای تلفن ها بود، اما نتیجه کار او باعث بهبود میکروفون ها نیز شد.

شرکت آلمانی جورگ نویمان (Georg Neumann and Co.)، اولین میکروفون کندانسور را برای استفاده تجاری طراحی کرند. آنها به دلیل شکل ظاهری اش آن را ‘بطری نویمان’ نامیدند. و در سال 1931، شرکت الکتریکی وسترن ایالات متحده فرستنده الکترودینامیکی 618A را تبلیغ کرد. این اولین میکروفون دینامیک بود.

 

میکروفن روبان (1924)

والتر هانس شوتکی و دکتر اروین گرلاچ، فیزیکدانان آلمانی میکروفن روبان را در سال 1924 ابداع کردند. به اصطلاح “روبان”، یک نوار فوق العاده نازک از مواد است، و به طور معمول از آلومینیوم. توسط دو آهن ربای قدرتمند نگه داشته شده (معلق) است.

میکروفون های روبان از دهه 1930 تا 1960 در صف اول پخش بودند. با ایجاد سایر فناوری ها مدتی از بازار خارج شدند. دلیل از بین رفتن آنها کمتر مربوط به کیفیت صدا و بیشتر مربوط به شکنندگی میکروفون های روبان بود که استفاده از آنها را محدود می کرد. با این حال، پیشرفت های اخیر باعث تولد دوباره این فناوری قدیمی شده است.

 

میکروفن‌های دینامیکی (1939)

جنگ جهانی دوم فناوری میکروفن را برای مدتی متوقف کرد، اما بلافاصله اوضاع شروع به پیشرفت کرد. میکروفون های روبان به لطف آهنربا های بهتر ارتقاء یافتند. مدل Shure 55 Fatboy از سال 1939 به میکروفونی همیشگی در محافل موسیقی تبدیل شد. نسخه کوچکتر آن، مدل Super 55، بنام Elvis Presley Mic نامگذاری شد. این یک پیشرفت غیرمنتظره در تکنولوژی بود که از یک عنصر پویا برای دستیابی به کنترل الگو استفاده می کرد.

مدل Shure 55، به نمادین ترین مدل در تمام دوران ها تبدیل شده است. نسخه های مدرن آن تا امروز نیز فروش خوبی داشته اند. تکنولوژی و ایده ها به زودی پس از Fatboy، شروع به کار کردند. یکی از مهندسان کمپانی شور به نام بنجامین بائر Shure SM57 و SM58 را تولید کرد. SM به معنی میکروفون استودیو است و اولین میکروفون جهت دار تک عنصری جهان با الگوی قطبی کاردیوئید بود.

 

میکروفن‌ها از گذشته تا حال

فناوری و برنامه های کاربردی میکروفون از ابتدای اختراع تاکنون مسیری طولانی را طی کرده اند. چه کسی می داند که آینده به چه شکل خواهد بود، اما به هر شکلی که باشد، مطمئنا هیجان انگیز خواهد بود.

در اینجا خلاصه ای از ابتدای مسیر اختراع میکروفون تا اکنون را در زیر آورده ایم:

  • 1665: فیزیکدان انگلیسی، رابرت هوک، تلفن سیم و رشته را تولید کرد.
  • 1876: مخترع آمریکایی، الكساندر گراهام بل، میكروفون مایع را اختراع كرد.
  • 1886: مخترع آمریكایی توماس آلوا ادیسون اولین میكروفون كربنی را اختراع كرد.
  • 1916: محقق WECo، ادوارد سی. ونته میکروفن کندانسور را تولید کرد.
  • 1924: فیزیکدان آلمانی Schottky و دکتر Gerlach میکروفون روبان را اختراع کردند.
  • 1939: میکروفون های تجاری پویا و کاربر پسند گسترده شد.
  • اکنون: فناوری میکروفون همچنان در حال توسعه است.

چهار نوع اصلی میکروفن مناسب برای مصرف کننده که امروزه موجود است عبارتند از:

  • میکروفن پویا (Dynamic mics).
  • میکروفن خازنی با دیافراگم های بزرگ (Condenser microphones with large diaphragms).
  • میکروفن خازنی با دیافراگم های کوچک (Condenser microphone with small diaphragms).
  • میکروفن‌های روبان (Ribbon microphones).

 

خلاصه

موارد فوق فقط مختصری از تاریخچه میکروفن‌ها است. نام های دیگر، اختلافات، اختراعات فراموش شده و جزئیات از دست رفته برای پر کردن یک حجم کامل وجود دارد. امروزه، میکروفون ها برای کاربران نهایی قابل استفاده، قابل حمل، عجیب و ساده هستند. آنچه که چندان آسان نیست، نحوه انتخاب محصولی متناسب با نیازهای دقیق شما است. نگران نباشید ما در مجموعه آواسیما برای شما بهترین انتخاب ها را داریم.

 

شرکت آواسيما

شرکت آواسيما سالیان متمادی با شرکت‌های بین‌المللی مطرح در زمینه تجهیزات حرفه‌ای صوت و تصویر همکاری داشته و به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش کمپانی‌های Apart، Sony، Kedacom، Creator، Panasonic، BenQ و Focus در کشور عزیزمان ایران فعالیت دارد.

این شرکت با اتکاء به تجربه طولانی در حوزه سیستم کنفرانس و طراحی و اجرای پروژه های بزرگ در سطح کشور، بکارگیری متخصصين مجرب که سالیان متمادی در حوزۀ تجهيزات حرفه‌ای صوتی و تصویری فعاليت داشته‌اند و با هدف ارتقاء کمی و کیفی و نوآوری در ارائۀ خدمات مشاوره، طراحی و اجرا،  یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه سیستم‌های کنفرانس صوتی و تصویری بوده و اجرای پروژه‌های معتبری را در کارنامه خود دارد.

به کارگیری کارشناسان باتجربه در بخش فنی و بازرگانی و استفاده از بهترین تجهیزات از برترین برندهای روز دنیا در پروژه‌ها، کارنامه درخشانی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

جهت هرگونه مشاوره و اجرای پروژه می‌توانید از طریق تماس با ما با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید.

 

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای